وسایل مورد نیاز شستشوی نمای کامپوزیتی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
وسایل مورد نیاز شستشوی نمای کامپوزیتی
یک شنبه 23 مرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

یکی از نماهایی که در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده اند و بسیار مورد استفاده قرار گرفته است نمای کامپوزیت است. این نما ها از جنس ورق های آلومینیومی است که ابعاد آن را سفارش دهنده و خریدار تعیین می کند. نمای کامپوزیت بر خلاف سایر نما ها هیچ محدودیتی ندارد از همین رو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. منشا این نما ها به کشور آلمان بر می گردد.

شستشوی نمای کامپوزیتی به وسیله طناب راپل

یکی از مشکلات نما های کامپوزیتی جرم پذیری بالای آن ها است که به سرعت کثیفی ها و آلاینده ها را جذب خود می کنند. از همین رو توجه به شستشوی این نما و انجام سر موقع آن نکته بسیار مهمی است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد ولی روش کمک گرفتن از طناب راپل بهترین روش است. این روش مزیت های مختلفی دارد برای مثال هم بسیار سریع تر و کم دردسرتر است و هم بسیار مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر است. هم اکنون این روش تقریبا جایگزین روش داربست شده است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. در روش طناب فردی که کار شستشوی نما را انجام می دهد باید مهارت زیادی داشته باشد.

مدت زمان شستشوی نمای کامپوزیتی

برای این موضوع نمی توان وقت دقیقی تعیین کرد زیرا مکانی که هر ساختمان قرار گرفته متفاوت است. برای مثال ساختمانی که در کنار اتوبان است به هیچ وجه با ساختمانی که در یک کوچه بن بست قرار گرفته است قابل مقایسه نیست. همچنین برند نما هم عامل مهمی است و هم اکنون دو برند متعلق به کشور های آلمان و ترکیه در ایران فعالیت گسترده ای دارند. اما به طور معمول توصیه می شود در هر فصل نمای کامپوزیت خود را یک بار شستشو دهید. البته شما نباید اجازه دهید آلودگی ها و کثیفی ها در نمای کامپوزیت تثبیت شوند زیرا هم باعث آسیب رسیدن به نما می شود و هم کار نماشویی را سخت تر می کند.

نوع شستشوی نمای کامپوزیتی

امروزه شستشوی نما گسترش زیادی پیدا کرده است و در روش های مختلفی با ویژگی های مختلف انجام می شود. یکی از شاخص ترین روش ها استفاده از واترجت است. این روش برای نماشویی هایی که به تاخیر نیافتاده است و سر موقع قرار است انجام شود بهترین گزینه است و نمای کامپوزیتی را تا حد زیادی تمیز می کند. حال اگر کار شستشوی نما به تاخیر افتاده باشد باید علاوه بر استفاده از واترجت یک مرحله دیگر هم انجام دهید. شما بعد از استفاده از واترجت باید ابر و طی های مخصوص دوباره نما را شستشو دهید تا همه کثیفی ها و آلودگی ها حذف شود. حال اگر نمای شما را جرم گرفته باشد باید از جرم گیر ها و مواد شوینده استفاده کنید. برخی از نما ها را جرم گرفته است و شرره آب در آن ها وجود دارد که کار شستشوی آن ها به مراتب سخت تر نسبت به دو حالت قبل است و طبعا هزینه آن هم بیشتر خواهد بود.

روش های شستشوی نمای کامپوزیتی

یکی از شاخص ترین ها و بهترین موادی که برای این کار استفاده می شود مواد نانو است. مواد نانو امروزه کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند و صرفا در زمینه نماشویی از آن ها استفاده نمی شود. نانوی مورد استفاده برای شستشوی نما بر اساس آلاینده های موجود در نما تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم به کاربرد اصلی نانو ها در شستشوی نما اشاره کنیم می توان گفت زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان استفاده از واترجت نیست و تمامی آلاینده ها و دود ها را حذف می کند. یکی دیگر از روش ها که با نام نماشویی سنتی شناخته می شود روش سنتی نماشویی است. این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود ولی بسیاری از افراد به دلیل کم هزینه بودنش مورد استفاده قرار می دهند. بهتر است از مواد نانو به دلیل ضریب عملکرد بالاترش و همچنین ماندگاری فوق العاده اش استفاده کنید.

نمای کامپوزیتی چه ویژگی ای دارد؟

در گذشته نما های کامپوزیت وجود نداشتند و اصلا مورد استفاده قرار نمی گرفتند به همین دلیل بیشتر از سنگ و شیشه برای طراحی نما استفاده می شد. اما با ورود نمای کامپوزیتی به بازار داستان به کلی تغییر کرد. این نما ها داریا ویژگی ها و قابلیت های خاص و منحصر به فردی هستند که در ادامه به بررسی شاخص ترین موارد خواهیم پرداخت. نمای کامپوزیت داری جلوه و زیبایی فوق العاده ای است و همچنین مقاوم و سبک است. در ضمن تنوع رنگ بندی این نما بسیار بالا است و تقریبا شما هر رنگی از نما بخواهید می توانید سفارش دهید. برای شستشوی نما با جنس کامپوزیت به دلیل ظرافت آن باید دقت زیادی به خرج دهید و حتما کار را به افراد متخصص و ماهر این حوزه بسپارید.

شستشوی نمای کامپوزیتی در تهران

همان طور که گفته شد امروزه بیشتر نما های خارجی سازه از کامپوزیت به دلایلی که گفته شد ساخته می شوند. بیشتر سازه های تجاری و اداری و صنعتی و تفریحی و گردشگری و هتل ها و بیمارستان از این جنس استفاده می کنند. به دلیل  اینکه این نما ها در فضای بیرونی هستند و هیچ محافظی ندارند بدون شک آلودگی های زیادی مانند آفت ها و گرد و گبار و چربی ها و فضولات اسیدی بر روی آن ها قرار می گیرد. اکثر این آلاینده و کثیفی ها دارای خواص اسیدی هستند و اگر به طور منظم کار نماشویی را انجام ندهید نمای کامپوزیت شما دچار خراش و سوراخ می شود و بعد از مدتی می شکند و می افتد که ضرر بزرگی به شما وارد خواهد کرد. امروزه شرکت ها و افراد زیادی کار شستشوی نمای کامپوزیت و آجری و سنگی را با روش های مختلف و متنوع انجام می دهند. برخی سود جویان برای سود بیشتر خود از مواد تقلبی برای این کار استفاده می کنند که این مورد بدون شک ضرر بزرگی به مصرف کننده وارد می کند. پس پیش از انتخاب فرد یا شرکت مورد نظرتان برای انجام این کار به خوبی تحقیق کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز شستشوی نمای کامپوزیتی



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 11
:: بازدید سال : 22
:: بازدید کلی : 1939